7 studeni 2024

Kartično plaćanje ili gotovina ─ što biraju stručnjaci?

Kako plaćaju ljudi kojima je plaćanje profesija?

Na nedavno održanoj SmartCard međunarodnoj konferenciji o plaćanjima i karticama iskoristili smo priliku za provođenje kratke ankete kako bismo saznali što ljudi iz platne industrije misle o kartičnom plaćanju. Cilj nam je bio otkriti kako oni, kao svakodnevni korisnici, ali i profesionalci, gledaju na kartično plaćanje te što im nedostaje u svakodnevnoj kupovini.

Na našem štandu, uz razgovore i umrežavanje, sudionici konferencije popunjavali su odgovore na našoj digitalnoj platformi putem QR koda, za brzo i jednostavno sudjelovanje. Pitali smo ih četiri pitanja – dva zatvorenog i dva otvorenog tipa, a anketu su popunile 42 osobe.

Rezultati istraživanja o preferiranom načinu plaćanja – očekivano, ali i iznenađujuće

Rezultati su potvrdili očekivanja: na pitanje o preferiranom načinu plaćanja, čak 93% ispitanika izjavilo je da preferira kartično plaćanje kad god je moguće. Ova visoka stopa preferencije naglašava koliko su kartična plaćanja postala dio svakodnevne rutine za mnoge, omogućujući brzinu, sigurnost i fleksibilnost bez potrebe za gotovinom

Kao najveću prednost, 83% ispitanika ističe kako im plaćanje karticom omogućuje opuštenost jer ne moraju razmišljati nose li sa sobom dovoljno gotovine. Sigurnost, koju je istaknulo 10% ispitanika, i fleksibilne opcije plaćanja, kao što su obročne otplate, dobile su manje odaziva (7%). Čini se da je osjećaj slobode i opuštenosti ipak najvažniji čimbenik koji kartice čini privlačnima.

Oko 54% ispitanika odgovorilo je kako ne daju prednost gotovini, već se oslanjaju na kartice. Ovo dodatno potvrđuje sve manju ulogu gotovine u svakodnevnom životu, čak i za manje iznose. Ostali razlozi uključivali brže transakcije (7%), lakšu mogućnost ostavljanja napojnice (5%) te osjećaj veće kontrole (10%). Iako postoji manji dio koji koristi gotovinu zbog praktičnosti, poput brzine ili ostavljanja napojnica, većina sudionika potvrđuje prelazak prema kartičnom plaćanju kao primarnom obliku plaćanja.

Međutim, otkrili smo i nešto novo – mnogima nedostaje opcija kartičnog plaćanja za manje troškove, poput kave ili frizera. Većina je izrazila želju da češće koristi karticu u tim situacijama, posebno kod manjih iznosa. Čak 22% ispitanika navelo je da bi voljeli platiti karticom u kafiću, a 12% za frizerske usluge. Druge stavke uključivale su pekarske proizvode (12%), kozmetičke usluge (5%) te javni prijevoz i taksi usluge. Više ispitanika također je izrazilo želju za plaćanjem karticom u manjim lokalnim trgovinama, na tržnici ili za sitne usluge poput tamburaša. Jasno je da postoji velika potreba za proširenjem opcija kartičnog plaćanja na male transakcije koje čine svakodnevicu.

Kartično plaćanje duboko ukorijenjeno kao preferirana opcija

Rezultati ankete pokazuju da je kartično plaćanje duboko ukorijenjeno kao preferirana opcija među stručnjacima. Većina ih cijeni jednostavnost i opuštenost koju donosi, dok tek manji broj daje prednost gotovini. No, anketa također otkriva jasnu priliku za dodatno širenje kartičnog plaćanja u svakodnevnim situacijama.

Uzimajući u obzir želje ispitanika, jasno je da postoji prostor za nove inicijative koje bi kartično plaćanje učinile dostupnijim u manjim poslovima i za sitne transakcije, kao što su kava, frizerske usluge ili usluge na tržnici. Ovi rezultati usmjerit će naše napore prema dodatnoj podršci malim i srednjim poduzećima, kako bismo omogućili kartično plaćanje u svim sferama, bez obzira na iznos. Na taj način radimo korak bliže prema potpuno beskontaktnom i digitaliziranom iskustvu plaćanja, u kojem su udobnost i praktičnost uvijek dostupni.