E – trgovina – nužnost ili obveza?
Već svi znaju kako je digitalni napredak donio revoluciju u načinu kupovine i ogroman razvoj e-trgovine s brojnim prednostima. Nameće se pitanje postaje li ovakav tip kupovine nužnost zbog svoje praktičnosti, jednostavnosti i mnogih benefita za kupce. Je li takva situacija i u Hrvatskoj?
Po prvi puta, s ponosom Nexi Hrvatska i Nexi grupacija donose detaljan uvid u e-trgovinu, analizirajući izazove, uvjete i prilike za e-trgovinu u Hrvatskoj.
Metodologija istraživanja
Izvješće se temelji na istraživanju internetskih korisnika u dobi od 18 do 79 godina u Hrvatskoj. U svaki odgovor uzeti su dob, spol i regija pojedinog ispitanika, a promatran je cjelokupni sastav ispitanika. Glavni parametri istraživanja su potrošnja i navike kupovine.
Potrošnja: Temelji se na odgovoru ispitanika o približnom iznosu potrošnje u posljednjih 28 dana, koristeći srednju vrijednost (medijan) za precizniju procjenu tipičnog potrošačkog ponašanja.
Navike kupovine: Analizirane su kroz aktivnosti kupovine tijekom proteklih 28 dana, omogućavajući višestruke odgovore koji su zatim obrađeni kako bi se predstavile navike online kupovine.
Spremni za putovanje kroz svijet hrvatske e-trgovine?
Kroz ovo izvješće donosimo vam detaljan pregled kako hrvatski potrošači kupuju - od klikova do plaćanja košarica.
Iza brojnih podataka koji se kriju, zanimljivo je uvidjeti trendove iza tih brojeva, a to možete saznati samo razgovarajući s kupcima: Utječu li kulturološki identitet i navike jedne nacije na način kako se i što kupuje?
Proučavajući glavne vertikale – fizička dobra, usluge i putovanja, vidljivo je što Hrvati preferiraju, ali postoje li specifične kategorije unutar svake vertikale kojima su skloniji? Kolika je stvarna potrošnja u svakoj vertikali i koliko često Hrvati kupuju određene stavke?
Izvještaj također proučava mnoga druga pitanja, poput načina na koji hrvatski građani odabiru dostavu, vode li brigu o održivosti, koje metode plaćanja preferiraju i koje stvarno koriste. Također se razmatra je li bolja ponuda unutar granica Hrvatske ili je vrijedno istražiti ponudu iz drugih zemalja.
Uvijek je vječno pitanje razlikuju li se žene i muškarci toliko u svojim navikama te koliko su te razlike izražene u pogledu e-trgovine. Generacijska borba također je prisutna, pa su određene sličnosti i razlike vidljive u navikama kupovine među različitim generacijama. Zanimljiv se podatak nameće kako upravo najstarija generacija, generacija tzv. ''Baby Boomera'', odnosno generacije u dobi od 65 do 79 godina, najviše odabire ekološki osviještene metode prilikom kupovine na internetu.
Kupovne razlike: Ima li Hrvatska sličnosti s zemljama Europe?
U izvještaju se proučava stanje e-trgovine u Hrvatskoj i uspoređuje ga s ostalih 8 europskih zemalja iz istraživanja (Danska, Švedska, Norveška, Njemačka, Austrija, Švicarska i Grčka). Iako Hrvatska možda ima manji broj korisnika interneta u usporedbi s promatranim zemljama, zanimljivo je primijetiti da Hrvati odskaču u broju korisnika koji zapravo kupuju na internetu.
Proučavajući podatke, uočavaju se značajne razlike u potrošnji i preferiranim vertikalama među zemljama. Na primjer, dok su u nekim zemljama popularniji digitalni proizvodi i usluge, Hrvati i Grci znatno više troše na fizička dobra. Nameće se pitanje prednjači li Hrvatska u nekim specifičnim kategorijama i zašto? Koji su to faktori koji utječu na veću potrošnju na fizička dobra u Hrvatskoj i Grčkoj u usporedbi s drugim zemljama?
Uz ove uvide, izvještaj pruža priliku da saznate koja je zemlja Hrvatskoj najbliža kada je riječ o kupovini izvan granica.
Riječi direktorice Nexi Croatia, Irina Bručić:
“Ovo izvješće pruža sveobuhvatan pregled potrošačkog ponašanja u Hrvatskoj baveći se pitanjima poput sklonosti kupovanju u lokalnim ili globalnim e-trgovinama, otvorenosti prema digitalnim načinima plaćanja, ili pak stavovima prema gotovinskim transakcijama. Za uvid u ove i slične informacije, proučite ovo opsežno izvješće o e-trgovini u Hrvatskoj.
Uživajte u čitanju!”