Obročna otplata nudi niz prednosti za kupce, a veća kupovna moć i fleksibilnost samo su neke od njih. No, uvođenje mogućnosti plaćanja na rate od značajne je važnosti i za trgovce.
Velika je vjerojatnost da ste bar jednom nešto kupili na rate, a ako jeste, onda vam je jasno koliko takva vrsta plaćanja može olakšati neočekivane izdatke. Kada se pojavi potreba za novim mobitelom, perilicom posuđa, frižiderom ili novom sportskom opremom, to uglavnom podrazumijeva jedno — kupnju s obročnom otplatom.
Mnogima je prevelik izdatak odjednom platiti proizvode čija cijena katkad premašuje iznos prosječne plaće u našoj zemlji, stoga se odlučuju za ovakav način plaćanja. Ako je cijena nekog artikla npr. 1200 eura, a vi ga platite na dvanaest rata, to znači da ćete godinu dana svakog mjeseca za njega trebati odvojiti 100 eura (ili nešto više zbog mogućih kamata), što je mnogima puno prihvatljivije od jednokratnog plaćanja. No, kupci se za obročnu otplatu sve češće odlučuju i onda kada su u pitanju manji iznosi novca. To pokazuje kako su potrošači sve svjesniji svojih financijskih mogućnosti i preferiraju plaćanje u manjim obrocima, umjesto da opterećuju svoje mjesečne budžete većim jednokratnim izdacima.
Obročni je način plaćanja veoma popularan ne samo među pripadnicima mlađih generacija, već za njim često posežu i oni stariji, posebno zbog velikog broja dostupnih opcija, ali i zato što su kamate na takve vrste plaćanja veoma niske ili ih uopće nema. U nastavku doznajte više o popularnom plaćanju na rate, koje su prednosti tog tipa otplate kao i kako se ono pozitivno odražava na potrošačko ponašanje i gospodarski rast općenito.
Što je obročna otplata?
Obročna otplata kupcima omogućava da plate proizvod ili uslugu kroz određeni broj manjih uplata umjesto jednokratnog plaćanja pune cijene. Iako se obročna otplata često povezuje s kupnjom skupocjenijih predmeta poput elektronike i automobila, ovaj način plaćanja može biti iznimno koristan i u svakodnevnoj kupovini prehrambenih namirnica, odjeće ili drugih potrepština.
Za obročnom otplatom posežu brojni kupci koji žele rasporediti svoje svakodnevne troškove, posebno u situacijama kada se suočavaju s privremenim financijskim ograničenjima. Kod ovakvog se načina plaćanja obvezuju isplaćivati određeni iznos novca na mjesečnoj ili kvartalnoj bazi, često uz malu ili čak nikakvu kamatu. Obročno plaćanje kupcima uvelike olakšava nabavku svakodnevnih potrepština, omogućava im bolje upravljanje osobnim financijama i pristup proizvodima čija cijena možda premašuje njihove trenutne mogućnosti plaćanja.
Prednosti obročne otplate za kupce
Prilagođena dostupnost proizvoda različitih cjenovnih razreda
Obročna otplata omogućava kupcima da raspodijele troškove manjih kupnji na više mjesečnih iznosa, što može biti korisno u razdobljima slabijih financijskih mogućnosti. Kupcima se na ovaj način pruža mogućnost izbora bolje kvalitete proizvoda.
Naprimjer, umjesto kupnje odjeće slabije kvalitete koja se brzo troši, obročna otplata omogućuje ulaganje u trajnije i kvalitetnije artikle. Isto vrijedi i za prehrambene proizvode, gdje kupci mogu odabrati zdravije ili premium opcije koje inače ne bi mogli odmah platiti.
Bolje upravljanje osobnim financijama
Bolje upravljanje osobnim financijama predstavlja jednu od značajnih prednosti ovog načina plaćanja. Izdvajanje značajnog iznosa novca odjednom može poremetiti kratkoročne planove mnogih kupaca, stoga im otplata na rate omogućuje učinkovitiju raspodjelu financijskog opterećenja tijekom nadolazećeg perioda. Dakle, plaćanje na rate ne samo da smanjuje trenutačni financijski pritisak, već kupcima omogućava i bolje upravljanje ostalim obvezama.
Niske kamate
Kupcima su kod ovakve metode plaćanja posebno privlačne niske kamate. Mnoge financijske institucije danas čak nude opciju plaćanja na rate bez kamata, što znači da je moguće obročno plaćati proizvode bez dodatnih troškova. obročna otplata bez ili s niskim kamatama može poslužiti kao alat za izgradnju ili poboljšanje kreditnog rejtinga. Uredna otplata rata na vrijeme može pozitivno utjecati i na kreditnu povijest, što može biti od važnosti prilikom dizanja kredita.
Raznolikost opcija obročnog plaćanja
Jedna od značajnih prednosti obročne otplate je raznolikost dostupnih opcija plaćanja koje pružaju fleksibilnost i prilagodljivost različitim potrebama kupaca. Među tim opcijama svakako je plaćanje putem debitnih i kreditnih kartica s mogućnošću otplate na rate — kupci mogu “razbiti” ukupan iznos na manje dijelove i otplaćivati ga iz mjeseca u mjesec.
Neke banke nude i potrošačke kredite te tako omogućuju kupnju širokog spektra proizvoda uz ugovoreni plan otplate. Kamatne stope i uvjeti, jasno, ovise o banci i kreditnoj sposobnosti pojedinca, ali uglavnom mogu biti prilagođeni specifičnim potrebama kupca. Leasing predstavlja još jednu opciju obročne otplate, posebno za proizvode poput vozila ili specijalizirane opreme, gdje kupci plaćaju fiksne mjesečne iznose za korištenje proizvoda tijekom određenog vremenskog razdoblja.
Ako uzmemo u obzir prednosti obročne otplate, jasno je da ova metoda plaćanja od značajne koristi za kupce, a samim time i za trgovce. Uvođenjem modela obročne otplate u poslovanje, trgovci ne samo da povećavaju svoju konkurentnost i privlačnost u očima kupaca, već se i pozicioniraju kao prilagodljivi prema njihovih različitim financijskim potrebama.
Dakle, mogućnost obročne otplate može privući širi spektar kupaca jer im omogućava da kupe proizvode koje si inače možda ne bi mogli priuštiti. Ovakav način plaćanja tako povećava potrošačku moć, što može rezultirati većim prosječnim iznosima transakcija u trgovini.
NEXI svojim poslovnim partnerima nudi brojne prednosti suradnje za kartično poslovanje. Poslovni partneri imaju mogućnost ugovaranja različitih modela plaćanja, kao i mogućnost obročne otplate do čak 36 rata, a sve kako bi kupcima razni asortimani proizvoda i usluga bili što pristupačniji. Trgovci bi trebali imati na umu da obročna otplata nije samo alat za povećanje prodaje, već i sredstvo za izgradnju lojalnog odnosa s kupcima.
Drugim riječima, prosječni će kupac zapamtiti i cijeniti povoljno iskustvo kupovine, što će povećati vjerojatnost ponovljenih posjeta i preporuka. Uvođenjem obročne otplate trgovci pokazuju da su usmjereni na potrebe svojih kupaca i da su se spremni prilagoditi različitim zahtjevima tržišta. Ovo ne samo da potiče trenutnu prodaju već i stvara temelje za dugoročnu održivost i rast u maloprodaji.