Povećanje prodaje i zadovoljstva uslugom samo su neki od razloga zašto bi svaki trgovac trebao svojim kupcima omogućiti plaćanje mobitelom.
Vlasnici poduzeća neprestano traže nove načine da udovolje željama i potrebama svojih kupaca. U današnjem svijetu to više ne uključuje samo ponudu pravih proizvoda ili usluga, već i unapređenje operativnih procesa koji odgovaraju zahtjevima suvremenog životnog ritma. Ulaskom u digitalno doba kupci su stekli nove navike koje podrazumijevaju bržu i jednostavniju kupovinu, a taj su ritam morali pratiti i trgovci.
Mnogi su poduzetnici prepoznali važnost modernizacije platnih procesa, stoga su u svoje poslovanje uključili beskontaktno plaćanje. To im omogućuje da budu ukorak s tehnološkim napretkom i da osiguraju svoje mjesto na promjenjivom tržištu, kao i da svojim kupcima pruže najbolje iskustvo kupovine.
Načini plaćanja mobitelom
Plaćanje mobilnim novčanikom
Ako nam je neko moderno rješenje stvarno olakšalo svakodnevne transakcije, onda su to digitalni novčanici. Uz Google i Apple Pay gotovo da više ne moramo sa sobom nositi novčanik, jer nam se svi potrebni podaci sada nalaze u mobitelima. Pomoću mobilnih novčanika u pametne telefone možemo sigurno pohraniti informacije sa svojih kreditnih, debitnih, pa čak i poklon-kartica. Za izvršenje transakcije dovoljno je samo prisloniti mobitel na POS uređaj. Međutim, kako taj proces zapravo funkcionira?
Postoji nešto što se zove NFC (Near Field Communication) tehnologija. Kao što joj ime kaže, ona omogućava bežičnu komunikaciju između mobitela i POS terminala, i to na vrlo kratkim udaljenostima. Plaćanje se odvija u trenu, čak i ako se uređaji fizički ne dotaknu, a za manje iznose nije potrebno unositi PIN.
Jedan od važnih razloga za popularnost plaćanja mobitelom svakako je i povećana razina sigurnosti. Mobilni novčanici koriste tehnologije kao što su standardna enkripcija podataka i tokenizacija, čime se stvarni brojevi kartica zamjenjuju jedinstvenim tokenom, a podaci o kartici ostaju zaštićeni. Osim toga, prije autorizacije transakcije, mnogi mobilni novčanici zahtijevaju biometrijsku autentifikaciju, poput otiska prsta ili prepoznavanja lica.
Plaćanje mobitelom u internetskoj trgovini
Plaćanje mobitelom olakšava čak i internetsku kupovinu. Umjesto da svaki put iznova unosite podatke sa svoje kartice izravno na web stranicu, jednostavno povežite plaćanje s mobilnim novčanikom — sigurnije je i omogućuje vam da u svakom trenutku pristupiti povijesti svojih transakcija.
Plaćanje mobitelom u trgovini (na prodajnom mjestu)
Plaćanje mobitelom u trgovini ima brojne prednosti i za kupce i za trgovce. Transakcije se odvijaju znatno brže nego kod tradicionalnih načina plaćanja, a enkripcija i tokenizacija povećavaju razinu sigurnosti. Osim toga, mogućnost plaćanja mobitelom u trgovinama može privući tehnološki osviještene kupce.
P2P (peer to peer) transakcije
Danas postoje brojne aplikacije koje olakšavaju transakcije između privatnih osoba, i to bez posrednika. Takve se transakcije nazivaju P2P (peer to peer), a posebno su atraktivne zbog toga što vam za slanje novca umjesto broja računa treba samo instalirana aplikacija i broj telefona primatelja. Osim toga, za prijenos s jednog računa na drugi ne trebate dugo čekati, već su sredstva odmah vidljiva na računu primatelja.
Razlozi zašto kupcima osigurati plaćanje mobitelom
Mogućnost plaćanja mobitelom značajno unaprjeđuje korisničko iskustvo, a u nastavku doznajte i koji su razlozi za to.
Praktičnost
Plaćanje mobitelom u trgovini kupcima omogućuje brze i jednostavne transakcije bez potrebe za gotovinom ili plastičnim karticama. Trgovci su prepoznali ovu priliku i implementirali je u svoje poslovanje kako bi povećali zadovoljstvo klijenata.
Sigurnost
Napredne sigurnosne mjere mobilnog plaćanja poput biometrije i enkripcije smanjuju rizik od krađe identiteta i prijevara za kupce, a prodajna se mjesta tako profiliraju kao sigurna.
Brzina
Proces plaćanja značajno se ubrzava, što je od posebnog značaja za kupce, a bržom se obradom transakcija trgovcima povećava i prodajna efikasnost.
Povećanje prodaje
Poduzetnici koji omogućavaju plaćanje mobitelom u trgovini privlače širi spektar kupaca, posebno tehnološki osviještenu populaciju, što dovodi do većeg broja transakcija i povećanja ukupnih prihoda.
Konkurentska prednost
Uvođenjem inovativnih platnih metoda trgovci se mogu istaknuti među konkurencijom i ponuditi moderno kupovno iskustvo, pružajući kupcima razlog više da odaberu baš njih.
Kako osigurati plaćanja mobitelom?
Usvajanje mogućnosti plaćanja mobitelom mnogi su trgovci prepoznali kao strateški potez koji ne samo da modernizira poslovanje, već i omogućava prilagodbu novim potrošačkim navikama.
U nastavku doznajte kako trgovci mogu osigurati plaćanja mobitelom, uzimajući u obzir različite aspekte njihove implementacije.
Rješenja za plaćanje mobitelom na prodajnom mjestu
Može se reći da je plaćanje mobitelom u trgovini postalo neophodno za standarde modernog doba. Važnost brzine i sigurnosti prepoznali su mnogi poduzetnici, a za implementaciju takve vrste plaćanja potrebno je uspostaviti POS sustave koji podržavaju NFC tehnologiju. Lakoća plaćanja tek dodirom pametnog telefona ili sata na POS terminal poboljšat će i korisničko iskustvo i prodajnu efikasnost.
Pored tehničkih aspekata, važna je i edukacija zaposlenika — na osoblju je da pomogne onim kupcima koji možda nisu upoznati s mobilnim plaćanjima i da riješe probleme koji bi mogli nastati tijekom transakcije.
Rješenja za plaćanje mobitelom u internetskoj trgovini
Integracija s platformama za online plaćanje koje podržavaju mobilne novčanike i P2P servise neophodna je za omogućavanje mobilnih transakcija. To je kao da u trgovac u fizičkoj trgovini omogući plaćanje pomoću različitih kartica, samo što se ovdje radi o digitalnim karticama pohranjenim u mobilnim novčanicima, odnosno na telefonima kupaca.
Kupac tako prilikom transakcije jednostavno odabere opciju plaćanja putem svojeg mobilnog novčanika i autorizira transakciju. Ako to čini pomoću biometrijskih podataka poput otiska prsta ili skeniranja lica, time dodatno povećava sigurnost transakcije.
Implementacija plaćanja mobitelom velik je korak prema modernizaciji poslovanja, ali i strategija koja potiče rast, povećava zadovoljstvo kupaca i omogućava konkurentsku prednost na tržištu. S obzirom na ubrzan razvoj tehnologije i promjenjive navike potrošača, mobilno plaćanje postalo je standard koji trgovci trebaju usvojiti kako bi u digitalnom dobu ostali relevantni.
No, uvođenje novih digitalnih rješenja nije važno samo zbog prilagodbe tehnološkom napretku, već prije svega zbog prepoznavanja i reagiranja na promjene u ponašanju potrošača. Moderan kupac sve više cijeni brzinu i sigurnost, a to se odnosi i na transakcije.
Ulaganje u mobilna plaćanja omogućava trgovcima da se izdvoje u sve konkurentnijem okruženju, ali i da prošire svoju bazu vjernih kupaca. Poduzetnici tako poboljšavaju svakodnevne poslovne operacije i stvaraju bogatije, dinamičnije iskustvo kupovine.